L'ús de les noves tecnologies ha arribat a les aules amb la coneguda, PDI (Pissarra Digital Interactiva), que s’ha convertit en una eina molt útil per les aules en un futur no molt llunyà on tot gira al voltant de la tecnologia. Amb aquesta eina es poden fer activitats molt dinàmiques, participatives i pot ser de gran ajuda per fomentar una manera diferent d’aprenentatge, on el propi alumne esdevé el protagonista del seu propi aprenentatge.
La PDI és un sistema tecnològic , generalment integrat per un ordinador, un videoprojector i un dispositiu de control de punter, que permet projectar en una superfície interactiva els continguts digitals en un format idoni per a la visualització en grup i també es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció.
Si disposem d’una PDI, podem cercar activitats ja elaborades, una bona pàgina d’Internet és http://alexandria.xtec.cat/, on podem introduir canvis en les activitats i portar-les a terme segons la nostra necessitat. En el cas de tenir una PDI de la marca SMART, la pròpia marca disposa d'una pàgina web http://exchange.smarttech.com/#tab=0 on podem trobar també moltes activitats.
La PDI és una eina molt útil en la tasca diària a l’aula, per la qual cosa ha tingut gran acceptació en l’activitat docent. La seva utilització no implica necessàriament que es faci servir com a eina multimèdia; també es pot utilitzar només com a pissarra tradicional. La facilitat d’aplicació fa que no calgui una formació prèvia per fer-la servir, totes les eines són molt intuïtives, només amb un petit moviment podem inserir imatges, sons, vídeos, etc. A més, permet que mentre estem drets puguem interaccionar amb els i les alumnes d’una manera directa i no estiguem davant la pantalla de l’ordinador, cosa que ens fa perdre aquesta connexió amb el grup classe.
La PDI és una eina molt útil en la tasca diària a l’aula, per la qual cosa ha tingut gran acceptació en l’activitat docent. La seva utilització no implica necessàriament que es faci servir com a eina multimèdia; també es pot utilitzar només com a pissarra tradicional. La facilitat d’aplicació fa que no calgui una formació prèvia per fer-la servir, totes les eines són molt intuïtives, només amb un petit moviment podem inserir imatges, sons, vídeos, etc. A més, permet que mentre estem drets puguem interaccionar amb els i les alumnes d’una manera directa i no estiguem davant la pantalla de l’ordinador, cosa que ens fa perdre aquesta connexió amb el grup classe.
L’ensenyament interactiu implica l’ús d’estratègies que estimulen i motiven els i les alumnes, que aprenen més i amb més eficàcia.
No hi ha dubte que la utilització dels recursos multimèdia és un avantatge respecte als que hem fet servir fins ara i, com que no crea una dificultat afegida perquè l’ús és molt senzill i intuïtiu, l’èxit hi està gairebé assegurat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada