divendres, 23 de novembre del 2012

WEB 2.0

En aquest vídeo es veu reflectida la nostra manera de consultar informació com també d’elaborar-la i compartir-la amb els altres. A canviat el sistema de lectura tradicional que només permetia el consum cap a les persones i ara en canvi, els usuaris són col•laboratius i no simples consumistes. Per tant els recursos tecnològics fan possible una interacció dels usuaris. La xarxa fa possible que l’usuari hi tingui un lloc.
Al començament de l’era digital era necessari entendre el llenguatge informàtic per accedir i manipular la informació, actualment no és necessari conèixer aquest llenguatge, només cal tenir accés a internet i coneixements bàsics d’informàtica per poder-hi accedir. Això ha democratitzat l’accés a la informació.
Avui dia coneixem el que se’n diu els nadius digitals, que és la nova generació que d’alguna manera té un sisè sentit en quant a la utilització de les noves tecnologies. Parlem de nens que van néixer quan ja existien aquestes tecnologies, a diferència dels que es van educar amb paper, és a dir, s’ha passat a llegir els textos de manera lineal on hi havia una introducció, un argument, una conclusió... a llegir a través de la xarxa que permet concretar, modificar i accedir a aquella informació que necessitem.
Creieu que això pot tenir canvis cognitius en els nostres infants?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada